Welke stappen moet je volgen tijdens jouw zoektocht naar de geschikte huurwoning?
1
Bezichtiging aanvragen
Een bezichtiging kun je gemakkelijk zelf aanvragen door op de groene knop te drukken, rechtsbovenin de woningadvertentie. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen selecteren wij een groep kandidaten om de woning te
bezichtigen.
Wanneer je geen reactie of uitnodiging ontvangt, ben je helaas niet geselecteerd om te komen bezichtigen. Het heeft geen zin om te bellen of mailen voor een bezichtiging.
2
De woning bezichtigen
Als je bent uitgenodigd ontvang je van ons een link met een datum en tijdstip voor de bezichtiging. Vaak vindt de bezichtiging plaats bij de zittend huurder, het is daarom niet mogelijk om de bezichtiging te verzetten.
Mocht
je onverhoopt toch niet aanwezig kunnen zijn op de bezichtiging, vragen wij je vriendelijk om de bezichtiging te annuleren in de afspraakbevestiging
3
Inschrijving compleet maken
Jij ontvangt een link om jouw inschrijving compleet te maken. Via vragen de OCKTO app vragen wij jou om je (persoons)gegevens te verifiëren. OCKTO is een applicatie op je telefoon om dit veilig en snel te doen. OCKTO is
aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en staat onder toezicht van De Nederlandse Bank. OCKTO voldoet aan de hoogste security eisen en is ISO27001 gecertificeerd. Via deze flyer willen we je graag informeren
over
het gebruik van OCKTO. Lees de Flyer OCKTO – LIV zorgvuldig en doorloop het stappenplan op de flyer om je inschrijving compleet te maken. Met OCKTO kunnen we jouw privacy beter waarborgen en ben je zelf in controle over de
verstuurde gegevens. Niemand anders dan jij hebt inzicht in de gegevens die op je telefoon staan opgeslagen.
Voor nu vragen we je alvast te controleren of je beschikt over je inloggegevens van DigiD. Het is niet mogelijk om in te loggen met de DigiD app. Je moet dus in het bezit zijn van gebruikersnaam en wachtwoord. Kijk op
https://www.digid.nl/inlogmethodes/sms-controle/ om te controleren of de sms-verificatie aanstaat. Op deze site van DigiD kan je met de grote
oranje button inloggen en het verifiëren per sms aanzetten. Met OCKTO kunnen we
meestal de benodigde gegevens van je controleren als je in loondienst bent, maar we hebben altijd nog een aantal aanvullende documenten nodig die niet via OCKTO op te vragen zijn als je ondernemer ofgepensioneerd bent.
Hieronder is aangegeven welke aanvullende gegevens er nodig zijn naast OCKTO. De aanvullende documenten zijn via het woningdossier te uploaden en willen wij niet per e-mail ontvangen. Hierdoor kunnen we jouw privacy beter
waarborgen.
Aanvullende documenten:
Loondienst
Kopie geldig legitimatiebewijs
Kopie van één salarisstrook
Kopie arbeidscontract (indien van toepassing bij nieuwe baan)
Ondernemer
Kopie geldig legitimatiebewijs
Bewijs inschrijving Kamer van Koophandel (niet ouder dan 1 maand);
Accountantsrapporten van de afgelopen twee jaar (getekend door uw accountant of boekhouder);
Inkomensverklaring (voorheen IB60 en IBRI) van de afgelopen 2 jaar
Kopie bankpas zakelijke rekening
Kopie geldig legitimatiebewijs
4
Optie accepteren
Wanneer jouw documenten zijn bekeken en goedgekeurd, ontvang je een optie tot het huren van het apartment. Het is belangrijk dat binnen 24 uur de optie wordt accepteert via de link. Indien dit niet tijdig wordt gedaan
wordt de
woning aan een andere kandidaat toegewezen. Wanneer de optie is geaccepteerd wordt de huurovereenkomst opgemaakt.
5
Digitale ondertekening
De huurovereenkomst wordt getekend via digitale ondertekening. Wanneer de eerste huurder het contract heeft ondertekend, wordt de huurovereenkomst automatisch naar de volgende huurder gestuurd. Wanneer alle partijen de
huurovereenkomst hebben ondertekend, ontvang jij een kopie van de getekende overeenkomst in je mailbox.
6
Sleuteloverdracht
Nadat de huurovereenkomst is ondertekend neemt de beheerder contact met jou op voor het plannen van de sleuteloverdracht.
De eerste betaling wordt niet automatisch afgeschreven. De huur en de borg dienen handmatig te worden voldaan anders zul je de sleutel niet ontvangen. De factuur met het juiste bankrekeningnummer is terug te vinden in
bijlage
6. Neem een bewijs van betaling mee naar de sleuteloverdracht.
Om jouw verhuizing zo makkelijk mogelijk te laten verlopen, kunnen we je helpen met het afsluiten van gas, water, licht en internet. Ga snel naar https://www.livresidential.nl/aansluitingen.
Wie is LIV Residential?
LIV Residential (LIV) is het huurder services platform ontwikkeld voor haar huurders. Voorbeeld services die LIV levert afhankelijk van het woongebouw zijn verhuur, LIV mobiele app, digitale concierge, pakket ontvangst
en/of deelmobiliteit. LIV is eigendom van Orange Capital Partners. Orange Capital Partners is een institutionele belegger en eigenaar van >14.000 huurwoningen in Nederland, Denemarken, Ierland en Finland. De beschikbare
woningen worden hier gepubliceerd.
Blijf op de hoogte
Allereerst raden wij aan onze website in de gaten te houden en op de hoogte te blijven van ons nieuwste woningen aanbod. Dit kan door dagelijks onze website te bekijken of door je aan te melden voor een emailnotificatie,
dit kan hier.
Persoonlijk
Altijd persoonlijke aandacht voor jouw specifieke wensen
Gemakkelijk
Huren was nog nooit zo eenvoudig door ons overzichtelijke verhuurproces